Anasayfa | Sağlık | Türk insanının olmazsa olmazı çayın sağlığa etkisi

Türk insanının olmazsa olmazı çayın sağlığa etkisi

image

Tiryakisi için çay denince ötesini aramamak gerekiyor ama uzmanlara göre az içilen çayın yararları hayli fazla.

Uzmanlar çayın, tiryakileri için 5 duyu organına hitap ettiÄŸini belirtiyor ve rengiyle göze, kokusuyla burna, ÅŸekerini karıştırırken kulaÄŸa, sıcaklığıyla tene, tadıyla ise dile iyi geldiÄŸini ileri sürüyor.

ÇeÅŸitli kaynaklardan derlenen bilgilere göre, çayın faydaları ÅŸöyle sıralanıyor:

'Saçı ÅŸampuanla yıkadıktan sonra, son su olarak bir çaydanlık ılık çayla durulayın. Ayağınız kokuyorsa, ılık çay dolu bir leÄŸene ayaklarınızı daldırın ve her akÅŸam yatmadan önce 10 dakika tutun. 10 günde koku diye bir ÅŸey kalmayacaktır. BoÄŸaz aÄŸrılarında posaları süzülüp soÄŸuyan dem boÄŸaz aÄŸrılarında gargara olarak kullanılır. Cildiniz yaÄŸlıysa banyodan çıkmadan son su olarak bir çaydanlık çay ile teninizi ovuÅŸturun, balsam vazifesi görür. Derinizdeki yaraların temizlenmesi için çayı, derinizdeki yaraların temizlenmesi ve antibiyotik etkisi göstermesi için pamukla tatbik ederek kullanabilirsiniz. Eliniz balık ya da soÄŸan kokuyorsa, elinizi demli çayla yıkayın. Gözünüz çapak yapıyorsa, kaynamış çayı bir tasa koyup buharı gözünüze gelecek biçimde başınızın üstüne koyun. Yemek yerken dilinizi ısırdıysannız yine ilacı demlikteki çaydır. AÄŸzınızı günde üç defa çalkalayın, diliniz 9 yerine 3 günde iyileÅŸecektir. Buzdolabınız koku yapıyorsa demlikte kalmış çay posalarını kurutup bir kap içinde buzdolabının orta rafına yerleÅŸtirin, kokudan eser kalmayacaktır.'

ÇAYIN FAYDALARI KADAR, FAZLA İÇİLDİĞİNDE ZARARLARI DA VAR

Uzmanlar, çay haddinden fazla içilecek olursa, 'Çarpıntı, göÄŸüs anjini, sinir bozukluÄŸu, baÅŸ aÄŸrısı, sıkıntı, mide bulantısı, el titremesi ve uykusuzluÄŸa sebep verir'' diyerek, ''ÅžiÅŸmanlar, kalp, sinir, mide ve karaciÄŸer hastaları, romatizma ve nikristen ÅŸikayet edenler, böbreklerinde kum veya taÅŸ olanlar, yüksek tansiyondan yakınanlar, üremi veya albüminüri olanlar, mümkün olduÄŸu kadar az çay içmelidirler' uyarısında bulunuyor.

Ülkemizde oldukça fazla tüketilen siyah çay, faydaları ve zararları ile yine gündemde. Son günlerde açıklanan araÅŸtırma sonuçlarına göre, günde iki bardak çay tüketmek, kalp krizi ile ölüm riskini oldukça azaltıyor. AraÅŸtırmacılar, bu ÅŸaşırtıcı sonuç karşısında çayın daha iyi incelenmesi gerektiÄŸini söyleyerek siyah ve yeÅŸil çayda kalbi koruma özelliÄŸine sahip maddeler bulunabileceÄŸini tahmin ettiklerini söylediler. Söz konusu çalışma, 13 Mayıs'ta Amerikan Kalp BirliÄŸi Dergisi'nde yayınlandı.

Çalışmayı yöneten Dr. Kenneth Mukamal, sonuçların beklediÄŸinden çok daha ÅŸaşırtıcı olduÄŸunu ve çay bitkisinin kalp saÄŸlığı üzerindeki gerçek etkisinin, araÅŸtırma sonucundan daha az olması durumunda bile, kalp krizinden kurtulmak için hatırı sayılır bir fayda oluÅŸturabileceÄŸini savundu.

Çalışmada çay içenler ile çay içmeyenler arasında, kalp krizi sonrası ölüm oranları da araÅŸtırıldı. AraÅŸtırma sonuçlarına göre, çay tüketimi fazla olanlarda (Günde 2 veya daha fazla bardak), çay tüketmeyenlere oranla yüzde 44 daha az kalp krizi nedenli ölüm görülüyor. Bir haftada 14 bardaktan daha az çay tüketenler ise, hiç tüketmeyenlere oranla yüzde 28 daha az kalp krizi sonucunda ölümle karşılaşıyorlar.

Bu geniÅŸ kapsamlı araÅŸtırmada, araÅŸtırmacılar kalp krizinden sonra hayatta kalan bin 900 kiÅŸinin, kalp rahatsızlıklarından önceki çay tüketimlerini not alıp bu kiÅŸileri 4 yıl boyunca izlemeye devam edecekler. AraÅŸtırmaya katılmış olan doktorlar; denek olarak alınan kiÅŸilerin yeni bir kalp krizine ya da kalp rahatsızlıklarına daha yatkın olan, yüksek risk grubundaki insanlardan seçildiÄŸini belirtiyorlar.

AraÅŸtırmacılar 'Flavonoidler'in (Bitkilerden elde edilen, besinlerde doÄŸal olarak bulunan antidoksidanlar) kan damarlarını geniÅŸleterek kanın vücuttaki dolaşımını daha kolay saÄŸladığını ve böylece kalbi doÄŸal yoldan korumanın mümkün olabildiÄŸini söylüyorlar. Ayrıca 'Flavonoidler'in, LDL kolesterolünün daha kötü bir kolesterol haline dönüÅŸmesini önleyebileceÄŸine dair kanıtlar da bulduklarını belirtiyorlar.

Doktorlar araÅŸtırmaların henüz bitmediÄŸine dikkati çekerek, fazla çay tüketimini henüz tavsiye etmemekle birlikte, kalp krizi geçirmiÅŸ olan ve çaydaki kafeinden endiÅŸe edenlerin bu konuda korkmasına gerek olmadığını iddia ediyorlar. AraÅŸtırma yapılırken hastalara ne tür çay (Kafeinli, kafeinsiz) tükettikleri ile ilgili soru sorulmadı. AraÅŸtırmacılar tüketilen çayın kafeinli ya da kafeinsiz oluÅŸunun, ortaya çıkan bu olumlu sonucu deÄŸiÅŸtireceÄŸini düÅŸünmüyorlar.

Uzmanlar bütün bitki çaylarının farklı özellikler taşıdığını ve bu önemli etkiyi hepsinin oluÅŸturamayacağını savunuyor. YeÅŸil ve siyah çaydaki kimyasal bileÅŸimin de birbirinden farklı olduÄŸu ve bu nedenle farklı faydalar saÄŸlayabileceÄŸi ileri sürülüyor.

STARGAZETE

Bu Habere Yorum Yapın comment


Yorumunuz en fazla 500 karakterden oluşabilir. 500 Karakterin aşılması durumunda sistem otomatik fazla karakterleri silecektir.

Güvenlik Gereği Resimde Gördüğünüz Karakterleri Yazınız. :

Yorumlar (0 yorum):

  • email Arkadaşına Gönder
  • print Yazıcı Versiyonu
  • Plain text Plain text
Bu Haber www.stargundem.com adresinden yazdırılmıştır. Teşekkür Ederiz.